tirsdag 9. oktober 2012


Hva særpreger unges måte å kommunisere på?

Unge bruker for det meste medierte midler til å kommunisere på nå til dags. De bruker Facebook, Skype, MSN og Mobil. Ungdommen idag blir også kalt "late". Noe av det på grunn av at de bruker mye tid på å snakke med folk igjennom nettet, bruker mye tid på mobilen, og chatter med venner på Facebook. Men jeg vil ikke kalle dem "late" for det om. De trener, har som regel en fritidsaktivitet eller driver med andre aktive ting.



Mange bruker disse medierte midlene til å eventuelt få tak i personer. Ha en videosamtale på Skype, bare for å spørre om dem kan finne på noe / møtes, 2 minutter etter de har hatt samtalen. Dette har da endret seg veldig i de siste 20 årene. Når jeg var liten, så måtte jeg gå fra dør til dør for å høre om kameratene mine var hjemme, og hvis de ikke var det, blei jeg skuffa, fordi jeg hadde en lang vei hjem å gå.


1 kommentar: