tirsdag 28. august 2012

Mediefaget

Mitt første møte med mediefag.
______________________________________________________

Jeg syntes at mediefaget virker veldig interessant. Syntes det virker veldig moro og gleder meg meget til å jobbe mer med det. Grunnen til at jeg valgte mediefaget, var fordi jeg liker å jobbe med media på fritiden. Media for meg er en stor inspirasjon, og ønsker å jobbe mer med det i fremtiden. Media handler blant annet om kommunikasjon, oppmerksomhet, teknologi og informasjon. VG, Adobe og Facebook handler også om 
medier  Nesten alle nettsider på nettet inneholder medier. 



Facebook, Twitter og Reddit er eksempler på sosiale medier. 

Sosiale medier er noe neste alle bruker til daglig. Det handler om å kommunisere og få kontakt med hverandre. Altså "kommunikasjon" som jeg snakket om istad. Sosiale medier finnes rundt oss hele tiden. Spesielt når vi er på PC'n. Du kan kommunisere med en eller annen person på nester hver eneste nettside som eksistere. Du kan like ting direkte på siden inn i Facebook. Twittre som det du nettopp leste, ved hjelp av Twitter dele-knappen og poste kommentarer og dele bilder, i tillegg til at du får respons, på Reddit.
__________________________________________________________________

1 kommentar:

  1. Her har du alt på plass. Et fyldig innlegg som viser at du kunnskaper og innsikt. Bra!

    SvarSlett